۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 367885

مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان کرمان گفت: حوزه هنری استان باسابقه ترین جشنواره تئاتر را برگزار می‌کند، از این رو امسال قرار شد این جشنواره به صورت ملی برگزار شود.

جشنواره ملی تئاتر برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، " بابک دقیقی" سه شنبه 24 فروردین ماه 95 در نشستی که با حضور رییس حوزه هنری استان کرمان برگزار شد، اظهار کرد: حوزه هنری استان کرمان باسابقه ترین جشنواره تئاتر را برگزار می‌کند، از این رو امسال قرار شد این جشنوازه به صورت ملی برگزار شود و ابتکاراتی هم در مورد شیوه برگزاری آن خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری هیچ وقت شکل سفارشی نداشته، جنبه مستقل آن همواره حفظ شده و اجباری برای تولید نبوده است افزود: سال گذشته فرآیندی را آغاز کردیم با عنوان آموزش معطوف به تولید که امسال هم ادامه خواهد داشت و در همین راستا در حوزه نمایش نامه نویسی با دعوت از نمایش نامه نویسان برتر کشور دوره‌ای به مدت شش ماه در کرمان برگزار می شود.

 

دقیقی در ادامه بیان کرد: دو کتاب مبنای تولید نمایش نامه‌ها قرار داده شده‌اند از جمله "آن 23 نفر" و "جراحی در خاکریز" که امیدواریم در فرآیند شش ماهه، این کتاب‌ها به تولید نمایش نامه برسند چراکه اعتقاد داریم هنرمند با آموزش وتولید مداوم حرفه‌ای خواهند شد.

 

مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان کرمان سپس اظهار کرد: تعزیه یک بخش اصلی در حوزه هنری بوده است و همواره از آن در هر چارچوبی حمایت شده است البته ما معتقد به تغییراتی در بسیاری از امور هستیم که به تدریج اتفاق خواهند افتاد، اما به هر حال تعزیه هم به دلیل شان آن و هم به خاطر نمایش آیینی کهن ایرانی از اولویت‌های ما محسوب می‌شود.

 

وی با یادآوری اینکه به مناسبت سوم خرداد یک پرفورمنسی هم در زمینه آزادسازی خرمشهر خواهیم داشت گفت: در مجموع حوزه هنری روحیه محافظه کارانه ندارد، به بسیاری از مسائل متعهد است و از آمار دادن، سفارشی و ویترینی بودن فاصله می‌گیرد.

 

دقیقی خاطرنشان کرد: امسال یک بسته آموزشی در حوزه تئاتر داریم که شامل نقالی، هنرهای دیجیتالی و هنرهای مدرن اجرایی است و بزودی فراخوان آن آماده و توزیع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.